top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAdi Sela

פוסט קורונה: על עיצוב ועבודה מהבית


העבודה מהבית כאן כדי להישאר

מתוך "גלובס": "משבר הקורונה מחזק באופן דרמטי טרנד ארגוני וניהולי שהחל בשנים האחרונות: עבודה מהבית. סקר שנערך בקרב 15 אלף עובדים בארה"ב גילה כי 43% מהם עבדו מהבית לפחות חלק מהשבוע וכי רוב התעשיות כבר מאמצות גישה זו ברמה כזו או אחרת".


המציאות המורכבת אילצה מעבר מיידי ומסיבי לעבודה מהבית ופתאום- הבית מקבל משמעות נוספת. עבודה עצמאית ושעות מרובות מול המחשב דורשת סביבת עבודה נוחה ומותאמת אישית. עיצוב חלל העבודה ישפיע על המוטיבציה ואפקטיביות העבודה.

לפני שמתחילים לתכנן את עיצוב המשרד הבית יש כמה נקודות שצריך לחשוב עליהן:


מי המשתמש העיקרי בחלל?

אם רק אדם אחד מהמשפחה משתמש בו אז ניתן להתאים אותו במיוחד בשבילו, אבל אם מספר אנשים צריכים להשתמש בחלל אז צריך לתכנן עיצוב כללי יותר שיתאים לכולם.

נקודה נוספת למחשבה היא האם המשרד משמש רק אתכם או שאתם צריכים לקבל בו גם לקוחות.

חשוב מאוד לתכנן את המשרד הביתי כדי שיאפשר לכם לפתח הרגלי עבודה בריאים ולכן מומלץ לא להכניס טלוויזיה או גורמים שיסיחו את תשומת לבכם מהעבודה.

כאשר אתם ממקמים את הרהיטים בחלל נסו להימנע ממצב בו מסך המחשב עומד במקביל לחלון, דבר שיגרום לכם לסינוור והשתקפות. אם אי אפשר אז שווה כבר להשקיע בוילון.


חומרים

אם אתם מנהלים עסק קטן מהבית אתם צריכים לחשוב על הרהיטים והחפצים הקבועים שאתם צריכים בחלל כדי לאפשר לכם לעבוד בנוחות.

במידה והמשרד הביתי משמש אתכם לעבודה שוטפת מהבית, מומלץ לתכנן אותו כסביבה נייטרלית ונטולת גירויים מיותרים שתאפשר לכם לעבוד בנוחות ויעילות. הסביבה הנייטרלית הזו צריכה גם לבטא את האישיות שלכם או של העסק שלכם ולבלוט בעיצוב המשרד. מומלץ לשלב אלמנטים אהובים שינעימו את זמנכם בחדר ויעזרו ללקוחות שלכם להבין מול מי הם עובדים. תמיד ניתן לשלב אלמנטים צבעוניים עדינים שיתחברו לעיצוב הכללי כמו צמחייה, פסלים ותמונות. לוחות השראה ואירגון הם דרך נהדרת להכניס המון צבע ואופי לחלל, ניתן להשתמש בלוח מגנטי, בלוח שעם או בלוח מרופד עליו תוכלו לתלות משפטי השראה, תוכניות עיסקיות ומטלות חשובות.




אחסון

חשוב להשקיע בריהוט וכלים שיעזרו לכם להשאר מאורגנים וממוקדים. שולחן מרווח, מגירות תיוק, ארונות סגורים וארגוניות למגירות יעזרו לכם לסדר את כל הניירת במקום ולשמור על משרד נקי ומסודר שיעודד אתכם לעבוד. הקפידו להשקיע מספר דקות ביום כדי לסדר את כל הבלאגן הקטן שנאסף בזמן העבודה וארגנו את כל הציוד שלכם בתוך תאים או קופסאות אחידות שיעזרו ליצירת שקט ויזואלי בחלל.

במקרה שאין לכם מקום בבית למשרד קטן תוכלו לחזור לפתרון הישן של מכתבה, כיום ניתן לרכוש מכתבות מעוצבות שישתלבו בעיצוב של החלל הציבורי.




תאורה

בנוסף לתאורה חמה, שוטפת ומרכזית בחלל חשוב להוסיף מנורת שולחן שתעזור לכם לעבוד בנוחות מול המחשב או בזמן כתיבה.


אם גם אתם עברתם לעבודה מהבית, אני מזמינה אתכם לפגישת ייעוץ בה נחשוב יחד על פתרונות לסביבת העבודה החדשה שלכם. גם אם היא נראית לכם קטנה או בלתי אפשרית. גם אם היא אמורה להשתלב בחלל עם פונקציות אחרות לגמרי. וגם- אם התקציב לא גבוה במיוחד.

לתיאום: עדי סלע 0523978743




187 צפיות0 תגובות
bottom of page